گیگابایت با معرفی GTX 470 SOC، قلمرو کارت های گرافیک سری Super Overclock خود را گسترش داد

ترکیب فن آوری دستچین تراشه Gauntlet و سیستم خنک کننده انصاری گیگابایت با نام Windforce در کارت گرافیک GTX 470 SOC

Aug 06, 2010









شرکت نام اشنا و پیشرو گیگابایت در عرصه تولیدمادربرد و کارت گرافیک در جهان، محصول دیگری را به کارت های گرافیک سری Super Overclock خود اضافه نمود. این کارت جدید که GTX 470 SOC نام دارد به کمک فن آوری دستچین تراشه GPU Gauntlet Sorting گیگابایت و با استفاده از بردهای Ultra Durable VGAو VGA+ طراحی و ساخته شده است و در آن از تراشه های 40 نانومتری GTX 470 انویدیا استفاده شده است. این سری از محصولات گیگابایت جهت استفاده اورکلاکرها و علاقه مندان به بازی های رایانه ای تهیه و عرضه میش وند. در این مدل از گرافیک های گیگابایت از تراشه های کم مصرف نسل جدید انویدیا و حافظه های بسیار پر سرعت GDDR5 کمک گرفته شده است. ای نسل از تراشه های انویدیا از امکانات خاص و و یژه ای مانند پشتیبانی کامل از DirectX 11، موتور پردازش فیزیکی Physx انویدیا بهره می برد که تجربه بی نظیری از بازای های رایانه ای با کیفیت HD را در اختیار کاربران قرار می دهند. گیگابایت در کارت گرافیک N470SO-13I خود از سیستم خنک کننده WindForce 3X با استفاده از سه فن مجزا و مدار تغذیه 14 فاز استفاده نموده است که کنترل و کیفیت فوق العاده ای تغذیه را به ارمغان آورده است.


سیستم خنک کننده WindForce گیگابایت
گیگابایت کارت های گرافیک رده حرفه ای خود را با آخرین سیستم خنک کننده این شرکت با نام WindForce مجهز نموده است. این سیستم خنک کننده جدید وجه تمایز کارت های گرافیک گیگابایت با محصولات دیگر تولید کنندگان است. در طراحی این سیستم خنک کننده از سه عدد فن پر قدرت و کم مصرف بهره گرفته شده است که با بهترین زاویه ممکن و یکدست ترین چرخش در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. نحوه قرار گیری این فن ها به گونه است که از ایجاد اختلال های هوایی و ایجاد چرخه در گردش هوا جلوگیری می کنند و با بیشترین توان هوای گرم را از میان شیار های سینک خنک کننده دور می کنند. نحوه شیار بندی سینک خنک کننده نیز به صورتی است که هوا در میان پره ها اسیر نشود و در کوتاه ترین زمان ممکن با هوای تازه و خنک جایگزین شود. بسته به زاویه و نوع چرخش فن ها، سه نوع ماهیت برای طراحی شکل شیار ها در نظر گرفته شده است. پره های موازی، قرینه و سه بعدی. هر کدام از طراحی ها به گونه ای موقعیت یافته اند که به بهترین شکل حرارت را از سطح تراشه دور نمایند.


سیستم خنک کننده بدون تداخل WindForce 3x
N470SO-13I با یک سیستم خنک کننده WindForce 3X مجهز شده است. سیستمی که در آن از سه فن چرخان با قدرت بالا و صدای کم استفاده شده است. نوع دمش هوا توسط این سه فن به گونه ای است که از تداخل و برخورد جبهه های هوایی با هم جلوگیری می کنند و با ایجاد نهایت گردش هوایی، انتقال انرژی حرارتی از سینک خنک کننده و تراشه مرکزی به هوای اطراف را به حداکثر میزان ممکن می رسانند. این رسانایی گرمایی فوق العاده باعث ایجاد بهترین بهره وری ممکن سیستم خنک کننده شده است. از سویی گیگابایت برای بهترین منتقل شدن گرما از سطح تراشه، از سه لوله مسی به همراه یک پلاک مسی بر روی تراشه کمک گرفته است که سرعت و کیفیت انتقال گرما را به حداکثر رسانده اند.


معماری خالص ترین توان
N470SO-13I از بهترین و خالص ترین توان تغذیه بهره می برد. این کارت با وجود آنکه دارای اندازه و ابعاد استاندارد ATX است اما دارای یک مدار تغذیه 14 فاز شامل 12 فاز برای GPU و دو فاز برای حافظه ها می باشد. این در شرایطی است که در مدل مرجع GTX 470، انویدیا فقط 5 فاز را برای GPU تعریف نموده است. در این کارت نه تنها از مدار تغذیه 12 فاز (بیش از دو برابر میزان مرجع) بهره گرفته شده است، بلکه با تعبیه نمایشگرهای LED تعداد فاز فعال در هر زمان و میزان مصرف کارت گرافیک در معرض دید کاربر قرار گرفته است. این قابلیت جهت سهولات و بالابردن سرعت عمل اورکلاکر ها در این رده از کارت ها گنجانده شده است.


Ultra Durable VGA+
به کمک فن آوری انحصاری Ultra Durable VGA + که در آن از 5 عدد پرودلایزر استفاده شده است، توان تحویلی به پردازنده گرافیکی و حافظه ها 1.6 برابر شده است و این توان خالص تر باعث افزایش کارایی و سرعت پردازشی کارت گرافیک شده است.

Proadlizer های پنج گانه
یکی از قطعات به کار رفته در کارت های گرافیک سری Ultra Durable VGA + گیگابایت، پرودلایزر ها هستند. گیگابایت بر خلاف دیگر تولید کنندگان کارت گرافیک در جهان، به جای خازن ها و قطعات کم کیفیت قدیمی، از پرودلایزرهای شرکت NEC استفاده می کند. پرودلایزر ها یا خازن های فیلمی، ظرفیت جریانی بالایی تا میزان 5000uF را با ESL/ESR پایین دارا می باشند که توانایی اورکلاکینگ فوق العاده ای را فراهم آورده است. به کمک این قطعات، توان ذخیره سازی و آزاد کردن انرژی نسبت به خازن های قدیمی تا 5 برابر افزایش یافته است و پرودلازرها قادرند که با سرعتی بسیار بیشتر حجم فراتری از انرژی را ذخره و آزاد کنند. این قابلیت به پردازنده توانایی کار در شرایط super overclock را می دهد. این طراحی امنیت کاری بیشتری را فراهم می اورد.


OC Guru – تنظیم کننده هوشمند کارت گرافیک
گیگابایت افتخار دارد که نسخه ای هوشمندتر و بهبود یافته از نرم افزار OC Guru را معرفی کند. این نرم افزار کنترل کننده کارت گرافیک با ترکیب شگردهای نرم افزاری و سخت افزاری، ساده ترین راه برای اورکلاک کردن کارت گرافیک است. این نرم افزار سه شرایط کاری برای اورکلاکینگ، گیمینگ و بازی و کار در شرایط بهینه از نظر مصرف انرژی را پیش بینی کرده است. به عقیده گیگابایت، کاربران مختلف نیازهای متفاوتی دارند و این نرم افزار با ایجاد امکان تنظیم ولتاژ، حافظه ها و سرعت فن ها، امکانات متفاوتی را در اختیار کاربران قرار می دهد.


تنظیم ولتاژ
امکان تنظیم و افزایش فوری ولاتاژ امکانی منحصربفرد از گیگابایت برای علاقه مندان به بازی های رایانه است که به آنها کمک بلادرنگ و از طریق نرم افزار به سرعت ولتاژ کاری پردازنده و حافظه ها را افزایش داد و کارایی تراشه را بهبود بخشید. بدین وسیله بدون داشتن دانش سخت افزاری و دست زدن به برد PCB می توان ولتاژ را افزایش داد لحظه به لحظه کارایی تراشه و بار آن را مشاهده نمود.



کارت های سری یوپر اورکلاک گیگابایت شامل مدل های HD 5870، HD 5770، GTX 470 و کارت جدید GTX 460 می شود. جهت اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس های زیر مراجعه کنید. http://www.gigabyte.com/products/main.aspx?s=43

GIGABYTE SOC: http://www.gigabyte.com/MicroSite/72/index.html
Facebook: http://www.facebook.com/pages/GIGABYTE-VGA/138376338834?ref=nf
Twitter: http://twitter.com/GIGABYTE_VGA












{{AsideSubscribeInfo.buttonText}}